DetoxikaceTipy čtenářů

Psychické potíže jsou stále častější. Ke zlepšení přitom stačí drobné změny jako méně času u počítače

Žijeme v době, kdy není nic výjimečného bojovat s psychickými problémy a potížemi nervového charakteru. Řada lidí může argumentovat, že počet těchto chorob a problémů se nijak nezvýšil, pouze se o nich více ví a mluví. Do jisté míry to může být pravda, ale i lékaři a psychologové potvrzují, že dnešní doba nahrává únavě, stresu, neschopnosti relaxovat a pošramoceným nervům.

Než budeme přemýšlet nad tím jak upevnit svůj nervový systém a psychiku, měli bychom vzít v úvahu především náš způsob života a naše každodenní zvyky.

Příčiny nervových problémů

  • Žijeme v extrémně nahuštěném pracovním procesu.
  • Bojujeme se vztahovými problémy a s vyššími nároky na kvalitu našich sociálních interakcí.
  • Neúměrně využíváme elektroniky a sociálních sítí.
  • Neumíme správně odpočívat a málo času trávíme v přírodě a fyzickými aktivitami.

Následky špatného životního stylu

  • Chronická únava a nespavost.
  • Zvýšená podrážděnost.
  • Roztržitost a zapomětlivost.
  • Přibírání na váze, potíže zdravotního charakteru a mnohé další.

Je tedy neobyčejně důležité naučit se minimalizovat dopady vnějších faktorů na psychiku a nervový systém. K tomu je třeba držet se několika jednoduchých rad.

Více pozitivních emocí

Dnešní uspěchaná doba a vysoké nároky v pracovním i osobním životě nám nenechávají příliš volného prostoru pro sebe a regeneraci. Výsledek je zřejmý. Na život pohlížíme více méně negativně a každý nový den pro nás představuje jen další horu povinností, termínů a stresu. Je nutné naučit se naše každodenní aktivity vnímat pozitivně, a to alespoň z části, ve které je to možné.

Účinnou pomocí bývá například to snažit se skutečně každý den mít alespoň jednu věc, na kterou se můžete těšit, co vám udělá radost a co vás povzbudí. Mohou to být maličkosti jako dobrá káva, procházka v parku, poslech oblíbené hudby apod. Budete-li se stále jen zmítat v nekonečném kruhu povinností domácích i pracovních, těžko se vám bude dobře dařit a budete žít plnohodnotný a hezký život.

Méně času u počítače

A to samé platí i pro mobil, tablet, laptop, televizi nebo jinou elektroniku. Těmito vlivy jsme dnes již velmi přesycení, a navíc se většina odborníků zcela shoduje v tom, že nám tyto věci škodí. Trpí oči vystavené dlouhodobému napětí, trpí mozek, který je nucen zpracovávat obrovské objemy informací. Taková zátěž se samozřejmě nemůže neodrazit na nervové soustavě. Poznáte to tak, že mátě potíže s pamětí a sousředěním, častěji vás bolí hlava, býváte unavení a nevíte proč.

Pokud je v práci využívání počítače nezbytností, doma si od něj odpočiňte. Někdy je těžké odolat lákání televizních programů nebo chatování s přáteli, ale je to nutné pro naše zdraví. Nezapomeňte v tomto ohledu také dohlédnout na své děti a vaše nejbližší. Právě užívání elektroniky od útlého věku je jednou z významných příčin pozdějších zdravotních potíží.

Bylinky místo léků

Navykli jsme si, že jakýkoliv problém řešíme pilulkou nebo návštěvou lékaře. To je ale chyba. Zjistěte si raději, jaké bylinky upevňují duševní zdraví a co pomáhá na jiné problémy, se kterými bojujete. Není od věci poradit se také se zkušeným bylinkářem, který svému oboru rozumí. Uvidíte, že příroda dokáže divy. Například nervovému zdraví prospívá celá řada běžně dostupných bylinek. Je to třeba meduňka, citronová tráva, měsíček, třezalka, levandule, mučenka, kozlík lékařský, mateřídouška, rozmarýn, heřmánek, majoránka, zelený čaj a další a další.

Potíže nervového charkteru tedy nevyžadují radikální změny a nutnost návštěvy lékaře. Dříve než propadnete strachu, co s vámi nebo vašimi blízkými bude, je lepší zamyslet se nad svým životním stylem a pokusit se vylepšit některé oblasti, jak bylo zmíněno výše. Změňte některé návyky, upravte svůj životní styl a pracovní rozvrh. Mnoho lidí jistě namítne, že si to nemohou dovolit. Jenže co je důležitější – vaše zdraví a pohoda nebo spokojenost vašeho šéfa nebo jiných lidí okolo vás? Myslete nejprve na sebe – a pak můžete dobře sloužit i v jiných oblastech vašeho života dalším lidem.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku a na celém webu Vitalitis.cz psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana H.

Zajímám se o sport, cestování a zdravý životní styl. Baví mě zjišťovat novinky ze světa alternativních metod ve zdravotnictví i kosmetickém průmyslu a ráda se o tyto tipy dělím i s dalšími čtenáři. Psaní článků a předkladům se věnuji přibližně 7 let a stále hledám nové cesty, jak se v této profesi zdokonalovat. Ve volném čase objevuji nová místa po světe, trávím čas v přírodě a s přáteli a snažím se udržovat v dobré kondici. Občas si sice neodpustím sladký zákusek, ale baví mě experimentovat v kuchyni a hledat způsoby, jak nahrazovat rafinované cukry a nezdravé tuky za kvalitní přírodní suroviny.

Podobné články

Back to top button